Vizitatori

sâmbătă

Luna cadourilor

   Orașul devine tot mai luminat datorită instalațiilor jucăușe, mai ales seara, când ai nevoie de o plimbărică de 10-15 minute, care să te relaxeze. Știi bine că în scurt timp vine Moș Nicolae, iar mai apoi Moș Crăciun. Globulețele frumos pictate, care urmează să le pui pe brad, sunt deja scoase din cutii. Te joci cu ele, le învârți cu mare grijă, le ștergi de praf, iar mai apoi le lași deoparte. Ieși în oraș, te uiți în vitrinele magazinelor și te întrebi ce ți s-ar potrivi, imaginându-ți cum vei arăta dacă ți-ai cumpăra căciulița cea roșie, cu ciucurel alb și pufos, pe care o va purta toată lumea, inclusiv tu. Ai la dispoziție o zi pentru a cumpără multe dulciuri pentru frățiorul tău mai mic sau pentru prietena ta cea mai bună, dar în final te hotărăști să îi cumperi o bota mare, mare, colorată, însoțită de un mesaj care să îi aducă zâmbetul blând, pe buzele aspre.
   Uite, eu m-am gândit că ar fi bine să îmi fac și mie un cadou, în caz că nu primesc nimic. Și mă plimb prin fața magazinelor fără nici o grabă. Trebuie să caut ceva care să mi se potrivească. Tu ce părere ai? Nu zici nimic. Te uiți la stele, ignorându-mă... A, știu ce ai pățit! Vrei și tu ceva, micuțule, nu e așa? La această întrebare a dat din cap sugerându-mi că trebuie să păstrez bănuți pentru a le face cadouri tuturor, nu doar mie! Adio cadou scump, trecem la ceva mai ieftin, dar ne bucurăm că le putem oferi și celorlalți o mică atenție. Până la urmă, gestul contează. Să nu cumva să nu dăruiești nici un cadou. Nu ar fi frumos din partea ta. Învață să te preocupe și fericirea altora.
   Hmm, tocmai am găsit cadoul perfect. E momentul să cheltuiesc primii bănuți. Revin mai târziu!

„Unicul cadou este o bucăţică din tine.” (Ralph Waldo Emerson)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu