Vizitatori

duminică

„Tic-Tac”



   E o dimineaţă obişnuită de iarnă. E una răcoroasă şi palidă, la o primă vedere lipsită de viaţă. Trebuie să fie ceva frumos, dar e greu de găsit. Hm, doar nu degeaba fiecare dimineaţă e diferită de cea precedentă?! Ce poate să fie diferit la ora 8:00 când tinerii sforăie, visând profund?
Ia stai puţin! Cred că ştiu ceea ce face mai frumoasă ziua de azi, faţă de cea de ieri, dar n-am să-ţi spun acum. S-ar pierde farmecul. Mie îmi place misterul, ţie nu? Sunt convinsă că îţi place să fii jucat pe degete, dar nu de oricine, ci de ea, de persoana cu parfumul cel mai fin, care te aduce în extaz. Să nu ne pierdem în amănunte, dar totuşi, pe lângă parfum trebuie să mai aibă ceva: privirea ucigătoare care să nu te lase să-i descifrezi gândurile complicate. Gata cu perfecţiunea. Să coborâm cu picioarele pe pământ. Aveam impresia că timpul stă în loc, dar m-am înşelat. Sunt două lucruri precise care arată întotdeauna realitatea: Oglinda și ceasul, ambele având un numitor comun: trecerea timpului, mai exact transformarea noastră, evoluția fiecăruia.
   De câte ori te-ai uitat la acele ceasului și te-ai gândit că orice ticăit, orice mişcare a acului te duce înspre ceva nou? Sunt convinsă că de foarte puţine ori, sau chiar niciodată. Dar de câte ori ai spus: Las timpul să treacă pe lângă mine, stând o zi întreagă în pat? Cu siguranţă de mai multe ori. Acum ţi-ai dat seama că fiecare clipă trebuie trăită, chiar dacă una e mai acră şi alta mai dulce? Oricum trece, dar trece diferit: Trăită din plin, sau netrăită (ratată). Să-ţi spun un mic secret pe care nu l-am dezvăluit până acum: Şi eu eram leneșă, nepăsătoare, lăsam ca totul să treacă pe lângă mine ca și cum nu ar fi, credeam că aşa e cel mai bine. Toate acestea până într-o zi, când am decis că vreau să cunosc şi partea cealaltă a lucrurilor, pe cea complicată, care cuprinde implicare în viaţă şi acceptarea lucrurilor, aşa cum sunt. Iar acum, dacă stau bine să mă gândesc, mă bucur că am ales-o pe a doua, pentru că am făcut diferenţa şi am putut alege.
    De ce oamenii au dorniţa, impulsul de a se autocompătimii, de a-şi face singuri rău? Pentru că încă nu și-au dat seama cât e de important timpul, trecerea lui. Doar banii şi obiectele scumpe sunt valoroase? Doar cluburile şi distracţia exagerată pot face un om fericit? NU! Ci valorificarea celor mai frumoase şi simple lucruri lăsate de Dumnezeu: sănătatea și timpul, care pierdute, sunt greu de recuperat. Păcat că puțini oameni iubesc ceea ce au, pe când ceilalți caută ceea ce nu vor avea niciodată: fericirea (distrusă odată cu inconştienţa şi nepăsarea).
   Am promis că îţi spun în final ceea ce face o zi mai frumoasă decât alta: Oglinda! Privindu-te pe tine, analizându-te şi gândindu-te cum ai fost, cum eşti şi cum vei fi.  De fapt, trebuie să observi schimbarea. Odată cu tine, totul se schimbă. Cred că te-am obosit, aşa că închei compunerea cu cele două cuvinte care formează cheia compunerii: „Tic-Tac!”

„Timpul este ceva pe care omul încearcă mereu să îl omoare, dar care sfârşeşte prin a-l omorî pe om.” (Herbert Spencer)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu